Strony mobilne są używane jedynie na urządzeniach mobilnych, czyli tabletach, telefonach i innych. Oznacza to, że witryna ma mniej grafiki i okrojone informacje. Responsywna strona dostosowuje się do rozdzielczości urządzenia, na którym jest wyświetlana. Jakie jeszcze występują różnice w obu witrynach?
Strona mobilna a strona responsywna – wady i zalety
Strona mobilna powstaje z myślą o urządzeniach mobilnych, czyli znajduje się na niej, mniej informacji (tylko potrzebne dane), mało jest także grafiki i długich, zaawansowanych opisów. Strona ma inny adres niż strona desktopowa. W jej przypadku szczególnie ważne jest właściwe skonfigurowanie – wtedy automatycznie wyświetla się na urządzeniach przenośnych. Ważne, aby zawierała link do strony głównej.
Responsywna strona internetowa to bardziej zaawansowana propozycja, która w sposób całkowicie automatyczny dostosuje się do rozdzielczości używanego urządzenia, czyli pracuje zarówno na sprzęcie mobilnym, jak i stacjonarnym. Ich przygotowanie różni się między sobą, dlatego szczególnie ważne jest skorzystanie z pomocy specjalisty, który stworzy atrakcyjne strony internetowe Łódź to jedno z miast w naszym kraju, gdzie coraz więcej osób buduje swój biznes na dobrej jakości witrynach. To najlepsza wizytówka i możliwość wygenerowania wysokich zarobków, stąd strony internetowe wymagają wiele pracy, odpowiedniego pozycjonowania i uzupełniania.
Strona mobilna ma wspomagać stronę responsywną, gdyż nie ma opcji dopasowania się do parametrów urządzenia. Obie witryny różnią się między sobą adresem. Mają też inne CMS. Kluczowa różnica polega na nawigacji, gdyż strony mobilne nie mają zbyt wielu informacji, są proste i przejrzyste. Z kolei drugi rodzaj jest skomplikowany, zawiera podstrony, na których prezentowane są oddzielne kategorie oraz produkty. Więcej tam także szczegółów i małych rozdzielczości, które nie są widoczne na telefonach czy tabletach.
Mobilna strona internetowa jest zdecydowanie lżejsza i szybciej się ładuje, jednak właściwie przygotowana strona responsywna również działa intuicyjnie, nie wywołuje irytacji, a do tego dostarcza wszystkich wymaganych informacji.
Niełatwo stwierdzić jednoznacznie, która wersja jest lepsza. Wszystko zależy od grupy odbiorców, budżetu oraz terminu realizacji.