Marketing w czasach covid

agencja hostess łódź

Trwająca od przeszło roku pandemia wpłynęła na życie każdego z nas. Nawet jeśli nie pojawiły się problemy z zarobkiem i możliwe stało się wykonywanie pracy zdalne, problemem jest wyjazd na wakacje, zjedzenie posiłku w restauracji oraz odwiedzenie najbliższych. Jak wygląda marketing w tak trudnych czasach?

Tak wygląda marketing w dzisiejszych czasach

Dla jednych czasy pandemii oznaczają bankructwo i zdecydowanie pogorszenie sytuacji finansowej, a dla innych osób szansę na zarobek. Internet zyskał całkiem inną rolę, o czym przekonała się agencja hostess Łódź to miasto, w którym dostępny jest cały sztab specjalistów zajmujących się e-marketingiem oraz reklamą poszczególnych firm w sieci, gdyż to właśnie sprzedaż online zaczęła napędzać współczesną gospodarkę. Sklepy stacjonarne są zamknięte, albo rygor panujący w środku znacznie utrudnia wykonywanie zakupów, co skutecznie zniechęca ludzi do ruszania się z domu. Marketing opiera się na przyciągnięciu jak największej uwagi użytkowników Internetu, z tego względu warto skupić się na reklamach w Google. Oferowanie produktów w sieci wymaga ich dostępności, dzięki czemu potencjalny klient ma możliwość nabycia dokładnie tego, na czym mu zależy. W dalszej kolejności marketing polega na zaoferowaniu zarówno różnych form dostawy, jak i również metod płatności. Marketing opiera się na przygotowaniu sprawnej obsługi klienta oraz strony internetowej, która działa szybko i sprawnie.

Co jeszcze odgrywa rolę w marketingu?

Marketing internetowy, gdyż głównie taki funkcjonuje w dzisiejszych czasach, jest zupełnie inny niż jeszcze przed rokiem. Dotyczy to zarówno strony konsumenta, jak i również sprzedawców. Każdy sprzedawca powinien posiadać opcję przesyłania towaru do paczkomatu, gdyż klienci w dzisiejszych czasach za wszelką cenę starają się unikać kontaktu z dostawcami, którzy mają codziennie styczność z setkami ludzi. Zmienia się również proces obsługi klienta, a mianowicie coraz popularniejsze staje się stosowanie chatbotów. Mowa o oprogramowaniach, dzięki którym odbywa się bezpośrednia rozmowa ze specjalistą z działu technicznego, sprzedawcą bądź inną osobą ściśle związaną z wykonywaną działalnością. Tempo uruchamiania sprzedaży w sieci to kolejny czynnik, który odgrywa bardzo ważną rolę we współczesnym marketingu. Jeśli potencjalny klient jest bardzo zainteresowany nabyciem konkretnych produktów, ale strona długo się ładuje, zrezygnuje z zakupów i jeszcze istnieje szansa na wystawienie negatywnej opinii o sklepie, na co zwraca uwagę bardzo wielu klientów.